Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 10 Mei 2020

Tutorial membuat Kek Pisang

Kek Pisang ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Pisang yang bisa Anda jadikan inspirasi. Melihat gambar kek yang ditayang menjadikan saya sangat teringin untuk mencuba. Bahan bahan 🥰JANGAN LUPA SUBSCRIBE, LIKE & SHARE. Kek Pisang aje pun nak kecuh.

Kek Pisang Oleh-oleh khas Batam Pertama, Terbesar dan Berprestasi. Menyediakan berbagai olahan kek pisang sebagai oleh-oleh khas Batam. CARA-CARANYA : Mixer semua bahan hingga gebu. anda sanggup membuat Kek Pisang mengfungsikan 9 bahan 3 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Pisang

  1. Anda membutuhkan 3 biji telur gred B.
  2. Sobat juga memerlukan 1 cawan minyak masak.
  3. Silahkan sobat siapkan 5 biji pisang.
  4. Silahkan kamu persiapkan 3/4 cawan gula.
  5. Anda butuh 1 sudu kecil esen vanilla.
  6. Anda Memerlukan 1 sudu kecil soda bikarbonate.
  7. Kamu perlu 1 sudu kecil baking powder.
  8. Silahkan sobat siapkan 2 cawan tepung gandum.
  9. Kamu siapin 1 sudu kecil ovalate.

Kek pisang merupakan sejenis kek yang sedap dan enak rasanya. Kek ini sesuai untuk hidangan minum petang. Kek Pisang merujuk kepada sejenis kuih kek yang diperbuat daripada tepung gandum, telor, minyak masak, gula, dan pisang. Kek pisang ini sangat lezat dan sangat enak, selain mempunyai rasa yang lazat dan rasa yang lazat juga mempunyai tekstur yang sesuai.

Langkah cara membuat Kek Pisang

  1. Sediakan bahan-bahan, kemudian kisarkan pisang,telur,gula dan minyak sehingga gebu..
  2. Ayakkan tepung gandum, soda bikarbonate dan juga baking powder kedalam bekas. Kemudian masukkan bahan yang telah dikisar sebentar tadi. Kacau menggunakan whisk sehingga sebati..
  3. Masukkan kedalam bekas dan kukus dengan api yang sederhana, pastikan air kukusan tidak menitis ke atas kek. Kukus 45 minit atau sehingga masak. Siap untuk dihidangkan🤗.

Jadi tidak hairanlah jika orang ramai yang suka kek pisang. Ramai penggemar kek pisang empuk (banana cake moist atau banana bread) rupanya selain resepi kek batik, mungkin kerana buah pisang mudah sangat untuk di dapatkan. bunda boleh membeli di. As Salam,- Tips dan Resepi Kek Pisang kekal Moist Walau Dibakar-Alhamdulillah. Cuti sekolah ni selain happy sebab tak payah rush bangun pagi-pagi. Stream Tracks and Playlists from Kek Pisang on your desktop or mobile device.

Begitulah pembahasan Kek Pisang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Pisangartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label