Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 15 Mei 2020

Tutorial membuat Kek coklat blender aja

Kek coklat blender aja ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya merupakan gambar tentang Kek coklat blender aja yang dapat kamu jadikan contoh. Assalamualaikum, Di video Kali ni sy ingin kongsikan Cara membuat "kek coklat sedap" Caranya mudah je, cuma ikut Cara step by step Dalam video Tu.moga. Kek coklat moist salah satu dessert yang sangat digemari ramai. Pelbagai resepi tersedia untuk menyediakan kek ini iaitu dari cara termudah hinggalah cara.

Kek coklat blender aja Kek yang tak pakai banyak bahan! Resepi kek guna blender yang mudah lagilah daku suka tahap jatuh cinta. Sekali fikir dah macam pemalas pula Kek coklat kukus adalah salah satu resepi yang paling mudah. anda bisa membuat Kek coklat blender aja gunakan 11 bahan 7 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek coklat blender aja

  1. Silahkan sobat persiapkan 3 biji telur.
  2. Anda butuh 1 cawan minyak.
  3. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan susu cair.
  4. Sobat juga memerlukan 1 cawan susu pekat.
  5. Silahkan sobat siapkan 1/2 cawan gula.
  6. Selain itu juga tambahkan 1 cawan serbuk koko.
  7. Silahkan kamu persiapkan 1 1/2 cawan tepung gandum.
  8. Silahkan sobat siapkan 1 sudu kecik soda bikarbonat.
  9. Anda butuh 1 sudu kecil baking powder.
  10. Anda membutuhkan 250 gram coklat masakan beryls.
  11. Silahkan sobat siapkan 1 cawan susu cair.

Maunya tak mudah kalau dah tak perlu guna mixer. Setakat buat guna blender jer pun. Cara Menyediakan Toping untuk Kek Coklat. Ramai yang bertanya, bagaimana nak membuat kek span asas yang lembut dan gebu.

Intruksi cara membuat Kek coklat blender aja

  1. Blender sebati telur, susu cair, susu pekat, minyak, serbuk koko, gula..
  2. Masukkan tepung, soda bikarbonat, baking powder.
  3. Gaulkan bahan blender dan tepung sehingga sebati..
  4. Tuang kedalam bekas yang sesuai.
  5. Panaskan air kukusan.
  6. Kukus selama 45minit..
  7. Cucuk dengan lidi. Jika licin maka masaklh kek kita. Siap.

Ita masih setia pada yang satu. Kek Span Coklat yang di kongsikan oleh sifu ita siapa lagi kalau bukan Chef kesayangan ramai Chef Amer. Rasanya kek coklat lembap atau chocolate moist cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. Tapi rupanya kek coklat lembap kukus ni tak pernah lagi saya kongsikan resepinya. Selepas Kek masak, sejukkan kek & sapu coklat ke atas satu permukaan & lapiskan kemudian baru salut keseluruhan kek. yummy! aku suka Cara buat Resepi Sos Coklat Untuk Kek Coklat Moist.

Begitulah pembahasan Kek coklat blender aja terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek coklat blender ajaartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label