Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 20 Mei 2020

Resep Walnut Butterscoth Cake

Walnut Butterscoth Cake ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar seputar Walnut Butterscoth Cake yang bisa kalian jadikan inspirasi.

Walnut Butterscoth Cake kamu dapat membuat Walnut Butterscoth Cake memakai 15 bahan 8 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Walnut Butterscoth Cake

  1. Sediakan juga 1 biji kek span vanilla(blh dibeli dikedai atau buat sendri).
  2. Persiapkan A).sos butterscoth.
  3. Sediakan 1/2 cawan gula perang.
  4. Sediakan juga 3 sudu besar buttercup.
  5. Anda perlu Secubit garam.
  6. Sobat juga memerlukan 1/2 cawan golden syrup.
  7. Siapkan juga 1 cawan whipping cream.
  8. Silahkan sobat persiapkan B).penyediaan kacang.
  9. Persiapkan 1 cawan kacang walnut atau pecan atau badam.
  10. Kamu butuh 80 gm gula perang.
  11. Silahkan kamu siapkan 2 sudu besar madu.
  12. Kamu perlu C ).bahagian cream utk layer dan toping.
  13. Anda perlu 500 gm cream cheese.
  14. Silahkan sobat siapkan 100 gm gula icing.
  15. Silahkan kamu siapkan 150 gm buttercup.

Langkah cara membuat Walnut Butterscoth Cake

  1. Bahan bahan.
  2. Mula-mula sediakan kek span vanila. Boleh dibeli di kedai atau buat sendri menggunakan tepung premix.
  3. Masak gula perang hingga cair.masukkan butter.garam n corn syrup..gaul sebati... masukkan whipping cream.masak hingga sedikit pekat dan ketepikan..
  4. Kita sediakan kacang dia pula.. kedua2 jenis kacang tu kena bakar dulu..lbh kurang 15 minit masak gula perang hingga cair.masukkan madu.gaul sebati dan masukkan kacang yg sudah dibakar td..gaul cepat2 dan letak atas dulang yg dah dilapik alumunium foil. bila kacang dah kering cincang2 separuh drpd kacang tadi.separuh lg dibiarkan utk hiasan..
  5. Putar semua bahan utk toping hingga gebu.ambil 1/3 cawan sos butterscotcth yg dah sejuk td n campur dlm bancuhan cream cheese n putar lg.siap bahagian krim dan ketepikan..
  6. Mula utk menghias.sediakan kek potong kek kepada 3 bahagian sapukan sos butterscotcth pd kek..taburkan kacang pecan yg sudah dicincang dan sapu cream cheese..letakkan satu lg lapisan kek diatas sapu sos butterscotcth tabur kacang dan sapu cream cheese.dan ttup dgn lapisan kek terakhir. sapu cream cheese keseluruh badan kek.dan jirus sos, bolehla dihias dgn lebihan kacang yg ada.
  7. .
  8. Taraa.. Kek sah siap utk dihidangkan😋😋😋.

Begitulah pembahasan Walnut Butterscoth Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Walnut Butterscoth Cakeartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label