Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 21 Mei 2020

Resep Kek pisang strawberry

Kek pisang strawberry ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next merupakan gambar seputar Kek pisang strawberry yang bisa Anda jadikan inspirasi. Kek Pisang dengan olesan coklat serta taburan kacang almond yang membuat kek pisang makin renyah dan gurih membuat semua rasa menyatu dalam satu gigitan. Banana Moist Cake Alhamdulillah.hari ni sy share resepi banana Moist Cake yg sedap Dan mudah. Cara nak buat kena tengok video sampai habis tau🥰 Resepi.

Kek pisang strawberry Banyak orang yang juga menjadikan jus buah menjadi pilihan pertama untuk hidup sehat. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Cara Paling Mudah Buat Kek Pisang Kukus Moist Yang Sedap-Kali ini gigih akak siapkan entri cara buat kek pisang yang moist dan sedap setelah. Resepi Kek Pisang mudah dan sedap, Pisang kaya dengan potassium, sangat baik untuk mengurangkan tekanan darah tinggi dan mengawal otot. kamu sanggup memasak Kek pisang strawberry gunakan 7 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek pisang strawberry

  1. Kamu butuh 1 1/2 Tepung gandum.
  2. Silahkan sobat siapkan 1 Biji telur gred B.
  3. Sobat juga memerlukan 1/2 cawan minyak masak.
  4. Siapkan juga 1 1/2 cawan pisang.
  5. Kamu butuh 1/2 cawan gula pasir.
  6. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu baking powder.
  7. Sobat juga memerlukan 1 sudu esen vanila.

Resepi Kek ini amat simple dan hanya. Assalamualaikum semua Anda semua peminat kek pisang? Ita memang sangat minat dan suka dengan kek pisang, baunya yang harum dan rasanya yang lembut memang membuatkan bila makan. Selalunya kek pisang ni susah sikit nak jadi.

Langkah cara memasak Kek pisang strawberry

  1. Kupas pisang dalam 6-8 biji. Lenyek kasi hancur. Bila dah hancur, masukkan telur, minyak masak, gula, baking powder dan esen vanila. Kacau bagi sebati..
  2. Bila dah sebati. Boleh la masukkan tepung. Make sure korang ayak la dulu tepung tu. Nanti dia kembang cantik je kek tu..
  3. Amik loyang. Lapiskan dengan baking paper. Beli dekat eco je. Rm2.10. Sure memang tak lekat. Tak payah dah nak sapu2 minyak. Lepas tu tuang adunan dalam loyang tadi. Hias la dengan strawberry kering, kacang almond, and hirisan pisang.
  4. Ini la hasilnya. Panaskan oven. 220°c, 30 min api atas bawah. Untuk kek tu masak. 150°c, 5 min api atas sahaja. Nak keringkan bahagiaan atas..
  5. Untuk make sure kek korang masak sepenuhnya. Amik lidi, cucuk bahagian tengah kek itu. Kalau masih ada adunan yang terlekat dekat kek tu. Maknanya kek korang tak masak lagi. Ini tip tau. Tip berzaman. Siap. Boleh la hidangkan, kalau ada ice cream letak atas dia fuhhh tinggi boleh pi. Huhuhu.

Kali ni saya nak kongsikan resepi kek pisang gebu yang sangat senang dan confirm jadi punya. Bukan rahasia kalau strawberry dan pisang punya banyak manfaat nih. Sapa sapa suka makan pisang? hari ini saya nak kongsikan resepi kek pisang lembab yang mudah dan pastinya sedap. saya memang penggemar kuih atau kek yang dikukus kerana kek menjadi. Pada mulanya Kek Pisang Villa merupakan sebuah industri rumahan yang sangat sederhana hingga kemudian berkembang menjadi perusahaan retail terbesar yang menggarap pasar. Memandangkan dah masuk cuti semester, agak molek jika aku cuba Resepi Kek Pisang.

Begitulah pembahasan Kek pisang strawberry terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek pisang strawberryartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label