Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 23 Mei 2020

Resep Kek Lapis Cream Crackers Berlauk

Kek Lapis Cream Crackers Berlauk ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar mengenai Kek Lapis Cream Crackers Berlauk yang dapat sobat jadikan contoh. Akhirnya start jer cuti malam tu terus masuk dapur. Kek Lapis Masam Manis Kukus N Bakar ni ada cerita disebaliknya. Cream cracker crumb is used to replace cake flour in making this cake.

Kek Lapis Cream Crackers Berlauk Che Nom memang pada mulanya agak sangsi dengan hasilnya tetapi bila selesai melapis dan disejukkan semalaman, hasilnya sungguh menakjubkan. Tak sangka apabila biskut menyerap celupan susu bersama lapisan cream cheese, tekstur dan rasanya menjadi cukup seimbang. Tutupkan api dan masukkan cream crackers dan gaul perlahan. kamu dapat membuat Kek Lapis Cream Crackers Berlauk gunakan 12 bahan 7 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Lapis Cream Crackers Berlauk

  1. Kamu siapin I pek Cream Crackers Julie (pack 315gm).
  2. Sediakan juga 1 tin Corn Beef atau 400gm daging cincang.
  3. Sobat juga memerlukan 4 biji telur (dipukul hingga sebati).
  4. Silahkan kamu siapkan 1 tin susu sejat Ideal atau 3 cup susu segar.
  5. Kamu membutuhkan 1 labu bawang besar (dipotong dadu).
  6. Silahkan sobat persiapkan 3 biji ubi kentang (dipotong dadu).
  7. Sediakan juga 1 batang seleri (dipotong kecil -kecil).
  8. Kamu siapin 1 batang daun bawang (dipotong kecil).
  9. Kamu siapin 1 batang daun sup.
  10. Silahkan sobat persiapkan 8 kepingan keju.
  11. Silahkan kamu persiapkan 2 sudu mentega utk mengoreng.
  12. Silahkan kamu persiapkan 1 biji cili yg dipotong kecil.

Masukkan adunan kek tadi ke dalam loyang yang telah dilapis dengan aluminium foil dan tekan kek sehingga rata dan padat. Taburkan choc rice di atas kek. Simpan di dalam peti ais sebelum dipotong. Boleh juga dibuat seperti d bawah ni yer.

Langkah cara membuat Kek Lapis Cream Crackers Berlauk

  1. Mula- mula kita perlu tumis semua bahan seperti cili, seleri, bawang besar bersama daging..
  2. Bila daging sudah masak dan naik bau baru masukan ubi kentang dan pastikan semua masak dan akhir sekali masukan serbuk perisa secukup rasa maggi dan garam. Ketepikan biar inti daging ini sejuk..
  3. Rendam Roti Cream Creaker didalam susu sejat cair ideal dan pastikan roti berendam sepenuhnya dan jangan biar terlalu lembut.
  4. Kemudian griskan loyang atau tray dengan sedikit mentega yang telah dialas dgn baking paper tapi bagi saya, saya guna Giocomo glassware yang panjang, kemudian susun roti cream cracker yg direndam, lepas tu, ambil inti daging disusun di atas susun roti itu selepas itu, baru letakan bancuhan telur diatasnya. Lapis selang seli dgn susun roti dan daging setiap lapisan diletakan bancuhan telur, pada lapisan terakhir (mesti susun roti) dicurahkan bancuhan telur dan lebihan susu..
  5. Akhir sekali susun kepingan keju atau serbuk keju di atasnya..
  6. Kemudian masukan ke dalam oven selama 45 minit sehingga masak kekuningan dengan suhu 180 darjah celcius. Guna api atas bawah..
  7. Hanya potong kek bila sudah benar benar sejuk..

Kuih Talam Berlauk ni lebih kurang macam Kuih Bakar Berlauk. Bezanya satu dibakar yg satu lagi dikukus. Namun demikian, Kuih Talam Berlauk yg biasanya dibuat oleh arwah ibu saya selalunya menggunakan bahan inti seperti daging kisar/cincang yg disangai/goreng, udang kering tumbuk dan telur dadar hiris. Dua kali tgk pun mcm kuih lapis. Tiga kali tgk pun serupa kuih lapis.

Begitulah pembahasan Kek Lapis Cream Crackers Berlauk terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Lapis Cream Crackers Berlaukkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label