Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 21 Mei 2020

Resep Kek Keju Blueberry New York

Kek Keju Blueberry New York ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar mengenai Kek Keju Blueberry New York yang dapat kamu jadikan contoh.

Kek Keju Blueberry New York anda bisa membuat Kek Keju Blueberry New York memanfaatkan 11 bahan 10 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Keju Blueberry New York

  1. Siapkan juga Untuk bahagian bawah.
  2. Anda Memerlukan 200 gm Oreo (buangkan krimnya dan hancurkan).
  3. Anda butuh 60 ml Mentega cair.
  4. Sediakan juga Untuk kek keju.
  5. Anda Memerlukan 750 gr Keju krim (saya guna Tatura dari Bega Cream Cheese).
  6. Silahkan sobat persiapkan 150 gm Yogurt tawar greek.
  7. Silahkan sobat persiapkan 200 gm Gula kastor.
  8. Sobat juga memerlukan 1 sudu teh Ekstrak vanila.
  9. Kamu perlu 4 biji Telur.
  10. Anda perlu 3 sudu besar Tepung serbaguna.
  11. Persiapkan 1 tin Blueberry.

Langkah cara membuat Kek Keju Blueberry New York

  1. Sediakan loyang (loose-base pan) saya guna saiz 8 inci. Tutup bahagian bawah dan sekeliling loyang dengan kertas aluminium, dan alaskan bawahnya dengan kertas minyak. Ketepikan.
  2. Untuk bahagian bawah: Hancurkan oreo tanpa krim sehingga hancur, boleh menggunakan food processor / masukkan oreo ke dalam plastik kemudian diketuk dan dihancurkan dengan pin rolling. Tambahkan mentega cair kemudian gaul rata dalam mangkuk, dan tuangkan oreo ke dalam loyang kemudian ratakan dan ditekan-tekan sehingga pada dengan tangan. Masukkan ke dalam ruang pembeku selama 15 minit. Ketepikan.
  3. Adunkan keju krim dan gula kastor sehingga lembut, masukkan telur satu demi satu, pukul sehingga lembut dan sebati, masukkan tepung serbaguna, yogurt, dan ekstrak vanila, kemudian pukul sehingga lembut dan sebati.
  4. Keluarkan loyang yang berisi oreo, kemudian tuangkan adunan keju ke dalam loyang dan ratakan.
  5. Panaskan oven pada suhu 185 darjah Celsius.
  6. Bakar kek keju selama 40-45 minit dengan teknik water bath/au bean mari, letakkan loyang kek keju di atas loyang persegi yang diisi air panas.
  7. Setelah masak, keluarkan kek keju biarkan sehingga sejuk kemudian simpan di dalam peti sejuk untuk sekurang-kurangnya 4 jam atau lebih baik semalaman.
  8. Keluarkan kek keju dari loyang, letakkan blueberry di atasnya.kemudian potong dan hidangkan.
  9. Cara memotong kek keju: Celupkan pisau ke dalam air panas kemudian potong kek keju. Cara itu untuk mendapatkan potongan yang licin dan rapi..
  10. Cuba lah dan selamat memasak.....😚😚😚.

Begitulah pembahasan Kek Keju Blueberry New York terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Keju Blueberry New Yorkkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label