Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 11 Mei 2020

Resep Kek Coklat Moist

Kek Coklat Moist ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya merupakan gambar tentang Kek Coklat Moist yang dapat sobat jadikan ide.

Kek Coklat Moist anda mampu membuat Kek Coklat Moist menggunakan 17 bahan 6 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Coklat Moist

  1. Siapkan juga ➡️Bahan Masak A.
  2. Kamu perlu 1 cawan minyak.
  3. Silahkan sobat siapkan 1 cawan gula halus.
  4. Silahkan kamu siapkan 1 cawan serbuk koko.
  5. Anda membutuhkan 1 cawan susu cair.
  6. Sediakan juga 1/2 cawan susu pekat.
  7. Anda perlu ➡️Bahan B.
  8. Anda butuh 1 cawan tepung gandum.
  9. Sobat juga memerlukan 1 sudu kecil baking powder.
  10. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu kecil soda bikarbonat.
  11. Kamu butuh Sedikit garam.
  12. Silahkan sobat persiapkan 3 biji telur.
  13. Anda Memerlukan 1 sudu kecil esen vanilla.
  14. Silahkan kamu persiapkan ➡️Hiasan.
  15. Anda butuh 1 cawan coklat cair.
  16. Anda Memerlukan Coklat rice.
  17. Anda membutuhkan Coklat chips.

Step by step cara membuat Kek Coklat Moist

  1. Campurkan ke semua Bahan A ke dalam periuk lalu kacau rata dan masakkan sebati dengan api sederhana. Setelah masak biarkan sejuk..
  2. Ayakkan bahan B ke dalam mangkuk. Pukulkan telur dan esen vanilla sampai kembang..
  3. Panaskan oven selama 10 minit dengan suhu 170 darjah celcuis. Masukkan telur yang telah kembang tadi berselang seli dengan tepung ke dalam bahan A kacau sebati sehingga habis..
  4. Sapukan loyang saiz 9 in dengan sedikit butter lalu lapikkan dengan kertas minyak. Masukkan adunan kek ke dalam loyang. Bakar kek selama 50 minit @ hingga masak..
  5. Cucukkan di bahagian tengah kek, kalau licin pencucuk bermakna kek telah masak. Renggangkan pintu oven selama 10 minit..
  6. Masakkan coklat masakan secara double boiler sehingga coklat cair. Keluarkan kek dari oven dan curahkan coklat cair di atas permukaan kek lalu taburkan coklat rice dan coklat chips. Kek sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba guys 💕.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Coklat Moistartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label