Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 31 Mei 2020

Resep Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap

Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next adalah gambar mengenai Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap yang dapat kamu jadikan wawasan.

Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap anda bisa memasak Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap memakai 3 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap

  1. Silahkan kamu persiapkan Secawan tepung gandum.
  2. Anda Memerlukan Secawan gula (kurangkan kalau tak nak manis).
  3. Anda Memerlukan 4 biji telur ayam.

Step by step cara membuat Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap

  1. Cuci dulu telur ayam. Pecahkan telur ayam dalam mangkuk. Buangkan mata tu dulu supaya tak hanyir. Tapiskan dulu tepung gandum tu. Panaskan dulu air dalam pengukus.
  2. Keluarkan mixer anda. Ini masanya kita bermain. Pukul telur dan gula sehingga kembang.
  3. Selepas adunan tersebut kembang, masukkan tepung gandum sedikit demi sedikit sehingga sebati.
  4. Kemudian tuang adunan dalam acuan. Kalau saya, saya bagi dua adunan tu. Satu original, satu lagi saya campur perisa yang saya nak, hihihi. Kalau bagi dua adunan, kukus dulu satu adunan selama 10 minit. Kemudian tuangkan lagi satu adunan ke dalam acuan dan kukus lagi selama 10 minit.
  5. Is doneeeeee dan boleh dimakan. Budak-budak pun suka.

Begitulah pembahasan Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedap terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek 3 Bahan Mudah, cepat & sedappostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label