Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 11 Mei 2020

Resep ~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~

~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~ ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya adalah gambar seputar ~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~ yang dapat kamu jadikan inspirasi.

~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~ kamu dapat memasak ~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~ memanfaatkan 18 bahan 8 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak ~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~

  1. Sediakan juga Bahan-bahan: --------------------.
  2. Anda Memerlukan 2 cawan tepung gandum } diayak.
  3. Sediakan juga 1 s/b baking powder }.
  4. Sediakan juga 1 cawan gula.
  5. Selain itu juga tambahkan 1/2 st garam.
  6. Sediakan 1 cawan susu UHT.
  7. Sediakan 1/2 cawan minyak sayur.
  8. Sediakan 1/2 st vanila extract.
  9. Selain itu juga tambahkan 5 biji kuning telur.
  10. Silahkan kamu persiapkan 8 putih telur.
  11. Kamu siapin 1/2 st cream of tartar.
  12. Sediakan juga Bahan Custard ---------------------- Sumber : Chef Khairi Mansor.
  13. Selain itu juga tambahkan 1 sudu besar tepung custard.
  14. Anda butuh 1 sudu besar tepung gandum.
  15. Siapkan juga 4 sudu besar gula.
  16. Silahkan sobat siapkan 200 ml susu segar.
  17. Selain itu juga tambahkan 1 biji telur.
  18. Sobat juga memerlukan 1 sudu besar mentega.

Intruksi cara memasak ~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~

  1. Cara membuat: ----------------------- 1.Pastikan semua bahan berada di suhu ruang. Panaskan oven 180'C. Ayak tepung,baking powder dan garam..
  2. 2.Dalam bekas yang lain campurkan susu,minyak dan vanila.Kacau rata,kemudian tambahkan kuning telur,kacau rata. Tuang campuran telur ke dalam tepung,pukul lebih kurang 2 minit..
  3. 3.Pukul putih telur bersama cream of tartar sampai berbuih,masukkan gula dalam 2 tahap,pukul sampai soft peak. Campurkan adunan kuning telur ke putih telur dalam 3 tahap,kacau perlahan hingga sebati. masukkan adunan ke dalam papercup (isi penuh ye) susun didalam loyang...hentakkan 1 kali untuk mengeluarkan gelembung udara di adunan. Bakar 20 minit atau hingga masak..
  4. Notes: --------- *Sebelum picitkan ganache,pastikan cupcake sudah sejuk agar cupcake tidak meleleh. Cara memicit ganache ialah dengan mengisi ganache ke dalam piping bag yang diberi nozle no 22. Tekan sedikit ke permukaan cupcake,picit ganache perlahan secukupnya.Buat swirl untuk menutupi lobang di permukaan cupcake,atau boleh juga tanpa swirl di atasnya...
  5. ~Untuk Custard~ *Satukan bahan dan masak hingga adunan pekat dan berkilat (masak atas double boiler). Bancuh tepung dgn 50ml susu segar dahulu baru satukan semua bahan. Sentiasa mengacau filling custard ini untuk mendapatkan filling custard yang licin. Setelah masak sejukkan sebentar custard filling ini. Setelah kek masak dan kek telah sejuk picit custard di tengah2 kek.Cucuk noozle ke dalam dan picit..
  6. .
  7. .
  8. .

Begitulah pembahasan ~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~ terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul ~Hokkaido Chiffon Cake With Ganache Filling~artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label