Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 11 Mei 2020

Panduan membuat Mable cheese cake

Mable cheese cake ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar tentang Mable cheese cake yang dapat kalian jadikan wawasan.

Mable cheese cake kamu sanggup memasak Mable cheese cake gunakan 14 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Mable cheese cake

  1. Siapkan juga Bahagian A.
  2. Silahkan kamu siapkan 250 gm butter.
  3. Selain itu juga tambahkan 100 gm cream cheese.
  4. Selain itu juga tambahkan 1 sudu makan ovellet.
  5. Kamu perlu Bahagian B.
  6. Silahkan sobat persiapkan 200 gm gula pasir kisar halus.
  7. Kamu butuh 1 tudung esen vanilla.
  8. Kamu perlu C Bahagian.
  9. Silahkan sobat persiapkan 5 biji telur gred A.
  10. Kamu perlu Bahagian D.
  11. Silahkan sobat siapkan 250 gm tepung gandom+1 sudu kfc serbuk penaik.
  12. Sediakan juga 1 sudu makan serbuk koko.
  13. Anda perlu 1 sudu kecil pewarna bright red.
  14. Anda perlu 1 sudu kecil emulco red velvet.

Intruksi cara memasak Mable cheese cake

  1. Putat bhn A sampai sebati,campor bhn B putar sampai kembang dalam 10 minit..
  2. Masuk bhn C.putar sampai kembang gebu dlm 5 minit..
  3. Masuk bhn D sikit demi sikit.Putar sekejap dlm kelajuan perlahan sampai sebati.Bahagi kepada 3 bahagian.1 dibiar kosong,2 lagi dicampur serbuk koko dan 1 lagi emulco red velvet+ bright red.Sediakan loyang sapu butter supaya tidak melekat./boleh juga lapik dgn baking paper.Cedok bubuh selang seli dlm loyang mengikut warna kesukaan..
  4. Sudah siap.hentakkan loyang supaya adunan rata.Ambil chopstick lorekkan dlm adunan mengikut kreativiti masing2.Dalam 5-6 kali pusingan bentuk bunga.Angkat chopstik lorekkan bulat kecil pula diatas adunan pula.Dalam erti kata laen,buatlaa ikut sukahati korang😂.
  5. Bakar suhu 160°c api atas bawah selama 40-45 min/sampai masak mengikut oven korang kt rumah.Nk tau dah msk senang jer,amik lidi cucok tgok tak melekat maknanya dah msk letew.Keluarkan dan terbalikkan atas redai kek sampai sejuk..Kalo korang tak sabar nk mkn...potong jer mcm ceq nie takdak sapa nk maqah aaihhh.Pastu..ngap teruih🤣😋.

Begitulah pembahasan Mable cheese cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Mable cheese cakeartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label