Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 24 Mei 2020

Panduan memasak Kek Marble Oren Sunquick

Kek Marble Oren Sunquick ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya adalah gambar mengenai Kek Marble Oren Sunquick yang bisa kalian jadikan inspirasi.

Kek Marble Oren Sunquick kamu mampu membuat Kek Marble Oren Sunquick pakai 10 bahan 6 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Marble Oren Sunquick

  1. Sobat juga memerlukan 240 g marjerin.
  2. Kamu perlu 240 g gula castor.
  3. Selain itu juga tambahkan 240 g tepung gandum (diayak).
  4. Anda membutuhkan 1 sudu kecil baking powder (diayak).
  5. Anda perlu 4 biji telur gred C.
  6. Kamu perlu 1/4 cawan susu cair.
  7. Kamu siapin 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Persiapkan 2 sudu besar oren sunquick.
  9. Silahkan sobat siapkan 1 sudu kecil emulco oren.
  10. Silahkan sobat siapkan 1 sudu kecil pewarna oren.

Intruksi cara membuat Kek Marble Oren Sunquick

  1. Masukkan marjerin, gula castor, esen vanilla dan telur. Blendkan sehingga kembang dan ringan..
  2. Selepas blend, masukkan dalam mangkuk. Kemudian masukkan tepung gandum dan baking powder yang telah diayak bersama susu cair secara berselang seli..
  3. Gaulkan sehingga sebati dan tiada ketul-ketul. Kemudian bahagikan kepada 2 adunan..
  4. Adunan yang 1 lagi, masukkan 2 sudu besar oren sunquick, oren emulco dan sedikit pewarna oren. Kemudian gaulkan sehingga sebati dan sekata..
  5. Dah siap boleh sendukkan adunan secara berselang seli ke dalam loyang. Kemudian lorekkan bahagian atas menggunakan lidi atau chopstick..
  6. Akhir sekali, bolehlah dibakar atau kukus sehingga masak mengikut oven dan pengukus masing-masing. Saya menggunakan periuk noxxa kaedah steam selama 25 minit..

Begitulah pembahasan Kek Marble Oren Sunquick terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Marble Oren Sunquickpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label