Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 19 Mei 2020

Panduan memasak Kek batik indulgence

Kek batik indulgence ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar berkaitan dengan Kek batik indulgence yang dapat sobat jadikan ide. Assalamualaikum, hari ni kami akan share beberapa KEBAIKAN COKLAT yang ramai tidak tahu 😆😉. Setiap kali bicara soal coklat pasti ramai yang. Produk lain : daging salai homemade & puding kek. 📦 postage/self pickup/delivery 🚗 area klang valley .

Kek batik indulgence Bagi anda yang nak cuba buat sendiri manisan enak ini, resipi perkongsian saudari Ainie Syeema ni boleh dicuba. KEK BATIK INDULGENCE - makan sampai terpejam mata - YouTube. Tips Kek Batik Indulgence tanpa perlu bakar, tanpa telur tetap LEMBUT dan tips potong kek cantik. anda dapat membuat Kek batik indulgence pakai 11 bahan 11 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek batik indulgence

  1. Anda membutuhkan 4 biji telur.
  2. Persiapkan 2 cawan milo.
  3. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu kecil esen vanila.
  4. Anda Memerlukan 150 gm butter.
  5. Silahkan kamu siapkan 1 cawan susu pekat manis.
  6. Anda membutuhkan 3 sudu besar susu pekat manis.
  7. Sediakan juga 3 sudu besar gula.
  8. Silahkan kamu siapkan biskut marrie 250grm.
  9. Kamu butuh cheese / whipping cream.
  10. Silahkan sobat siapkan 100 gm chocolat masakan.
  11. Silahkan kamu persiapkan 250 grm choclat cadbury.

Bukan sekadar kek batik, namun resepi yang dikongsikan kali ini cukup memukau pandangan mata. Batik cake (Malay: Kek batik) is a type of Malaysian fridge cake dessert inspired by the tiffin, brought in the country by the British during the colonial era, and adapted with Malaysian ingredients. This cake is made by mixing broken Marie biscuits combined with a chocolate sauce or runny custard made with. Последние твиты от Abang Kek Batik (@shahrulhainan). KEK BATIK CHEESE INDULGENCE : Open order from Monday-Friday, delivery on Saturday & Sunday.

Intruksi cara memasak Kek batik indulgence

  1. Putar/mixer 4 biji telur.
  2. Kemudian masukkan 2 cawan milo dan 1 sudu esen vanila.. em kebetulan esen cukup2 je.. 😅.
  3. Masukkan satu cawan susu pekat manis.. dan putar sebati...
  4. Panaskan kuali masukkan butter.. api biar kecil, masukkan adunan yg telah dimixerkan tadi...
  5. Kacau adunan hingga pekat dan likat...
  6. Setelah likat... masukkan biskut marrie yg telah dipatahkan dua atau patah empat.. dan gaul hingga sebati..
  7. Sediakan bekas.. untuk kita nak tekankan adunan hingga mampat.. dan sejukkan di peti sejuk seketika...
  8. Sementara itu buat topping.. keju.. keju ni khas nak buat whipping cream..letakkan 3 sudu besar pekat manis dan 3 sudu gula.. untuk nak dapatkan rasa manis keju... dan putar sehingga likat..
  9. Dah siap.. letakkan diatas kek batik.. dan sejukkan terlebih dahulu sehingga kenyal sebelum membuat topping choclat..
  10. Untuk topping seterusnya... panaskan pan secara double boiled.. masukkan choclat masakkan dan choclat cadbury.. gaul sehingga cair dan siap.untuk dituang ke lapisan atas..
  11. Erm..... dah sejukkan selama 5jam tu.. bolehlah hidang... nyum!!! 😋.

Assalamualaikum skang tgh viral pula kek batik indulgence ni @ kek batik cheese ni. Rasa serius la sedap sgt gabungan kek batik tu ngan cheese. Ada coklat Ganache pula sebagai topping. Dessert yang mudah, kerana kita tak perlu bakar guna oven. Resepi kek batik indulgence cheese viral azlina ina wahh.mesti korang tengah mencari cari.

Begitulah pembahasan Kek batik indulgence terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek batik indulgencepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label