Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 21 Mei 2020

Cara memasak Kek lapis asam manis

Kek lapis asam manis ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek lapis asam manis yang dapat kamu jadikan wawasan. Kek lapis asam manis salah satu resepi kek lapis yang agak terkenal. Jom kami kongsikan resepi kek asam manis istimewa ini untuk anda cuba di rumah. Resepi ini dari air tangan Puan Sharifah Aini yang sememangnya mudah dan sedap.

Kek lapis asam manis Asam haw flakes adalah candy food untuk anak-anak kaum cina yang lazimnya disajikan ketika perayaan Tahun Baru Cina. Ia mempunyai rasa yang agak manis dan masam. Terdapat dua cara untuk membuat kek lapis asam manis iaitu sama ada dikukus atau dibakar. anda mampu memasak Kek lapis asam manis menggunakan 11 bahan 13 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek lapis asam manis

  1. Siapkan juga bahan.
  2. Selain itu juga tambahkan 1 cawan mentega.
  3. Anda butuh 1 cawan gula halus.
  4. Kamu membutuhkan 2 sudu besar susu pekat.
  5. Silahkan sobat siapkan 4 biji telur.
  6. Anda butuh 1 sudu kecil esen vanila.
  7. Sediakan juga 1 cawan tepung gandum}ayak.
  8. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu kecil baking powder}ayak.
  9. Persiapkan 1 setengah cawan serbuk roti marie.. } ayak.
  10. Sediakan juga 2 paket asam how flakes.
  11. Kamu perlu pewarna ikut suka.

Kek lama yang punya ramai peminat. Teksturnya yang lembut dan rasa yang enak menjadikan kek ini tidak jemu dinikmati. Lapiskn lagi warna yang berlainan susun asam dan ulang sehingga. Bahan-bahan yang digunakan untuk membuat kek lapis masam manis dan cara memasak kek lapis sehingga siap untuk dimakan.

Intruksi cara memasak Kek lapis asam manis

  1. Cara -pukul mentega, susu & gula hingga kembang...
  2. Masuk telur sebiji2...& bubuh esen vanila..pukul lagi...
  3. Masuk pula bahan2 yg telah diayak td sedikit demi sedikit..gaul rata...
  4. Bahagi kepada 2 bahagian..1. hijau 2. kuning.
  5. How flakes yg telah di gunting dibahagikan kepada 2 bahagian.. dan masukkan kedalam warna hijau juga kuning.. gaul rata....
  6. Sapu loyang ngan minyak & alas ngan kertas...
  7. Masuk adunan hijau kedalam loyang & kukus selama 5 minit...
  8. Kemudian masuk pula adunan kuning & kukus lagi 5 minit....
  9. Lakukan proses melapis hingga habis...
  10. Siap.
  11. Kek-kek Lapis Asam Manis yang pernah Aznie buat sebelum ni....
  12. .
  13. .

Boleh juga ditambah dengan buah asam keping untuk memberi rasa yang masam. As Salam, Pengalaman Buat Kek Lapis Asam Manis Haw Flakes Kali Pertama Yang Hampir Berjaya:)-Penangan cuti sekolah kali ini memang saya bersungguh buat beberapa jenis kek. Ada yang menjadi. figura a lapis pictures. kek lapis asam manis graphics. Kek Lapis Sarawak ialah kek lapis yang lazimnya dihidangkan di Sarawak, Malaysia. Seterusnya, anda cuba resepi kek ini kemudian sajikan kek lapis sedap buatan.

Begitulah pembahasan Kek lapis asam manis terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek lapis asam maniskonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label