Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 13 April 2020

Step by step membuat Kek Marble Merdeka#chefzam

Kek Marble Merdeka#chefzam ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya adalah gambar seputar Kek Marble Merdeka#chefzam yang dapat Anda jadikan wawasan.

Kek Marble Merdeka#chefzam anda dapat memasak Kek Marble Merdeka#chefzam memakai 9 bahan 5 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble Merdeka#chefzam

  1. Sobat juga memerlukan 3/4 cawan gula kastor.
  2. Anda Memerlukan 5 biji telur gred B.
  3. Sobat juga memerlukan 1/2 sudu besar ovellet.
  4. Silahkan kamu siapkan 1 sudu teh esen vanilla.
  5. Kamu membutuhkan 1/2 cawan susu pekat manis.
  6. Kamu siapin 1 1/2 cawan tepung gandom+ 1 sudu teh serbuk penaik.
  7. Persiapkan 3/4 cawan butter dicairkan.
  8. Persiapkan pewarna merah,biru,kuning.
  9. Kamu membutuhkan loyang ikut suka.

Step by step cara memasak Kek Marble Merdeka#chefzam

  1. Sediakan bhn secukupnya.Sebelum itu panaskan oven anda dahulu set time 30min api atas bawah..
  2. Mula2.Telur,gula,ovellet,esen vanila diputar sampai kembang.Masukkan susu pekat,putar lg sampai kembang.Mix high speed hingga kembang gebu dalam 10-15 min ikut mixer masing2..
  3. Slowkan kelajuan,tambah tepung sikit2 sampai habis.Mix sebati.Kemudian,tuang butter cair.Mix sebati semuanya..
  4. Bahagi 4 bahagian.Warnakan 3 bahagian.1 bahagian kosong.Sediakan loyang,lapik baking paper.Belangkan adunan.Bakar suhu 160-170°c api atas bawah selama 35-40 min mengikut oven sendiri..
  5. Nak tahu dh masak senang jer,ambil lidi cucuk.Tgok xmelekat maknanya kek kita sudah masak.Tadaa...sudah siap.Keluarkan potong lebihan kertas.telangkopkan atas redai bg sejuk elok.Terbalikkan.Potong ikut suka.Siap dihidangkan.Selamat mencuba😁✌️.

Begitulah pembahasan Kek Marble Merdeka#chefzam terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Marble Merdeka#chefzamartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label