Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 14 April 2020

Resep Kek Ombak Rindu

Kek Ombak Rindu ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Ombak Rindu yang bisa kalian jadikan ide.

Kek Ombak Rindu kamu mampu memasak Kek Ombak Rindu memanfaatkan 10 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Ombak Rindu

  1. Kamu siapin 250 gm mentega.
  2. Silahkan sobat siapkan 1 1/2 cawan gula.
  3. Kamu siapin 5 biji telur.
  4. Sediakan juga 2 1/2 cawan tepung gandum.
  5. Silahkan kamu siapkan 2 sk serbuk penaik.
  6. Kamu butuh 1 sk vanila esen.
  7. Sediakan 1/2 cawan susu sejat/susu kotak.
  8. Anda membutuhkan 2 sb serbuk koko.
  9. Sobat juga memerlukan 5 jenis perwarna makanan yang berlainan.
  10. Sobat juga memerlukan 2 sb serbuk koko/milo untuk buat ombak (boleh juga guna kopi 3in1).

Step by step cara membuat Kek Ombak Rindu

  1. Pukul gula dan butter hingga kembang. Kemudian masukkan telur satu persatu sambil pukul terus. Masukkan tepung dan susu berselang seli sambil pukul hingga habis. Pukul lagi..
  2. Bahagi adunan kepada 6 warna. Ikot individu yer tetapi yang koko perlu ada untuk satu adunan..
  3. Lapik kertas baking pada loyang. Letak adunan kek ikut gambar. Hentak loyang sedikit bagi rata. Kemudian tabur serbuk koko atas adunan, jadi satu lapisan koko yang nipis..
  4. Campur lapisan kedua adunan. Hentak loyang bagi rata. Yang akhir hanya tabur serbuk koko untuk hiasan sahaja..
  5. Bakar kek dalam oven bersuhu 180’c selama 45minit atau sehingga masak. Dibawah ini rupa kek yang sudah dimasak. Keluarkan dari loyang dan boleh dihidangkan. Bila dipotong akan nampak satu lorekan ombak ditengah tengah kek. Cantik bukan? Selamat mencuba😊.

Begitulah pembahasan Kek Ombak Rindu terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Ombak Rindukonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label