Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 22 April 2020

Resep Kek Marble

Kek Marble ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya adalah gambar seputar Kek Marble yang dapat Anda jadikan contoh. Siz ne düşünürsünüz bilmem ama kek denince benim aklıma ilk olarak mermer kek düşer. Çocukluğum kokar, bambaşkadır lezzeti sanki. Sade ve kakaolu kek karışımının harmanlanarak, mermeri anımsatan desenler yaratan lezzetli bir kek: Marble Kek. Üzerinde fındık pralini ve bitter çikolata ile hazırlanmış. Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür.

Kek Marble Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni. Çikolata Soslu Marble Kek Tarifinin Püf Noktası. Yumurta beyazlarını kek harcının içine eklerken özenli davranır. kamu sanggup membuat Kek Marble pakai 7 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Marble

  1. Anda membutuhkan 1 1/2 ketul butter.
  2. Kamu butuh 3/4 cawan gula.
  3. Kamu membutuhkan 8 biji telur gred C.
  4. Kamu butuh 1 sudu kecil esen vanilla.
  5. Sediakan juga 1/2 cawan susu pekat.
  6. Anda membutuhkan 2 1/2 cawan tepung naik sendiri.
  7. Anda membutuhkan 3 sudu besar serbuk koko.

Kekin harcı kullanacağınız kakaonun ve sosun. Resepi kek marble kukus ni saya ambil daripada Blog azlita masam manis. Boleh tengok Blog dia untuk resepi asal. Apa yang special pasal kek ni ialah kek ni mengguna kaya.

Step by step cara membuat Kek Marble

  1. Masukkan gula, butter dan esen vanilla ke dalam mixer. Putarkan dalam kelajuan tinggi selama lebih kurang 15-20 minit sehingga gebu. Masukkan telur sebiji demi sebiji dan putar selama 15 minit. Masukkan susu pekat. Putarkan sebati..
  2. Perlahankan mixer, masukkan tepung sedikit demi sedikit hingga habis. Naikkan kelajuan, putar lebih kurang 3-4 minit. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian. Masukkan serbuk koko dalam 1 bahagian dan sebatikan adunan..
  3. Sapu butter atau marjerin pada loyang dan lapik dengan baking paper. Masukkan adunan secara selang-seli sehingga habis adunan. Hentak loyang 2-3 kali sebelum dimasukkan ke dalam oven..
  4. Panaskan oven, pada 15 minit yang pertama, bakar pada suhu 170 C. Turunkan suhu kepada 150 C dan bakar selama 45 minit..
  5. Bila dah masak, keluarkan daripada oven. Keluarkan daripada loyang dan biarkan di atas redai kek. Siap dan sedia untuk dimakan..

Resepi kek marble ini memang menjadi pilihan bagi mereka yang ingin membuat kek dengan cara yang senang tetapi kek yang dihasilkan sedap dan gebu. Faktor utama yang menjadikan kek marble. My husband's favorite cake is Marble so I thought I could make one from scratch. I made this for my husband because he loves marble cake, his grandmother makes it for him all the time and she is from. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik.

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Marblekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label