Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 06 April 2020

Resep Kek cawan coklat moist

Kek cawan coklat moist ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek cawan coklat moist yang dapat sobat jadikan inspirasi. Social Media Kek Coklat Lembap Kukus Sukatan Cawan Biasanya kalau Kek Coklat Moist, ianya dikukus sahaja. Kalau suka manis, tambahkan sedikit. rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah.

Kek cawan coklat moist Cara buat Resepi Sos Coklat Untuk Kek Coklat Moist. Tips* Aku suka doublekan sukatan untuk sos ni sebab nak jadikkan supper moist lagik kek tu huhu pastu lebihan tu leh je guna untuk letak atas ais krim or boleh dimakan begitu. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. anda dapat membuat Kek cawan coklat moist memanfaatkan 16 bahan 3 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek cawan coklat moist

  1. Kamu siapin Bahan A.
  2. Sediakan 2 cawan minyak masak.
  3. Anda membutuhkan 2 biji telur B.
  4. Selain itu juga tambahkan 2 cwn gula pasir tp buh xpenuh yer(blend halus).
  5. Siapkan juga 1 cawan susu kotak uht/perisa coklat pun boleh.
  6. Sediakan 1 cawan air.
  7. Anda butuh 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Kamu siapin 1 sudu teh ovellet/sapa xdak xyah buh.
  9. Siapkan juga Bahan B.
  10. Kamu butuh 2 cawan tepong gandom.
  11. Kamu siapin 3/4 cawan serbuk koko.
  12. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu teh soda bikarbonat.
  13. Sobat juga memerlukan 1 sudu teh serbuk penaik.
  14. Anda butuh Ayak semua bahan B.
  15. Silahkan kamu siapkan cawan kertas secukupnya.
  16. Kamu perlu coklat rice untuk hiasan.

Anak-anak tentu suka makan kek sebegini. Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. Rasanya kek coklat lembap atau chocolate moist cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. Baru sekarang teringat nak kongsikan resepinya.

Step by step cara memasak Kek cawan coklat moist

  1. Mix telur,ovellet dgn gula smpai kembang.Masuk susu,air dan minyak.Mix sebati.Mix slow2 nnti merecik.Campur bahan B.Mix sebati.Biar 1/2 jam..
  2. Tuang adunan dlm acuan cupcakes.Panaskan oven anda 1/2 jam dahulu.Bakar 160°c api atas bawah selama 20-25 min mengikut oven masing2.Sudah masak keluarkan..
  3. Tadaa.siap.Tunggu sejuk elok baru tabur coklat rice.#Sedap dimakan selepas 3-4 jam.Kalau nk mkn esok elok buat malam.Bila mkn baru terasa moist lembap dan sedap sgt.😋😋😋.

Kalau nak resepi kek coklat versi bakar, boleh tengok resepinya disini. Untuk resepi ni, tak sesuai dibakar. Actually kakak saya pernah try buat. Kek coklat moist, anta resepi fevret dan senang untuk dibuat, rasa coklat kemanisannya pasti membuatkan si pemakannya berselera, kek ni boleh juga di kukus kalau tak nak bakar Mari cuba masak kek coklat moist ini. Minum petang-petang bertemankan kek coklat moist bakar, terasa sangat sempurna.

Begitulah pembahasan Kek cawan coklat moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek cawan coklat moistkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label