Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 08 April 2020

Resep Kek Cawan Baldu Merah @ Red Velvet Cupcake

Kek Cawan Baldu Merah @ Red Velvet Cupcake ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next merupakan gambar tentang Kek Cawan Baldu Merah @ Red Velvet Cupcake yang bisa Anda jadikan contoh.

Kek Cawan Baldu Merah @ Red Velvet Cupcake kamu dapat memasak Kek Cawan Baldu Merah @ Red Velvet Cupcake memanfaatkan 21 bahan 8 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Cawan Baldu Merah @ Red Velvet Cupcake

  1. Silahkan sobat siapkan Bahan Kering (ayak).
  2. Silahkan sobat siapkan 2 1/2 cawan tepung naik sendiri.
  3. Siapkan juga 2 sudu besar serbuk koko.
  4. Anda membutuhkan Secubit garam.
  5. Silahkan kamu siapkan Bahan Basah.
  6. Kamu perlu 1 cawan minyak jagung.
  7. Sobat juga memerlukan 1/2 cawan butter cair.
  8. Siapkan juga 1 1/4 cawan gula halus.
  9. Siapkan juga 4 biji telur.
  10. Kamu siapin 1 sudu kecil vanilla.
  11. Silahkan kamu siapkan 2 sudu besar pewarna merah.
  12. Sediakan juga 1 cawan susu segar.
  13. Sediakan juga 1 sudu besar cuka.
  14. Persiapkan 1 sudu kecil cuka (asingkan dari bahagian cuka di atas).
  15. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu kecil baking soda.
  16. Selain itu juga tambahkan Krim Keju.
  17. Kamu butuh 1 cawan whip cream non-dairy.
  18. Silahkan sobat siapkan 250 gm cream cheese.
  19. Kamu perlu 50 gm butter (unsalted).
  20. Sobat juga memerlukan 1 sudu kecil jus lemon.
  21. Anda Memerlukan 1 cawan gula aising.

Step by step cara membuat Kek Cawan Baldu Merah @ Red Velvet Cupcake

  1. Sediakan bahan kering, ayakkan ke dalam bekas dan ketepikan..
  2. Campurkan susu segar bersama 1 sudu besar cuka. Dan biarkan selama 10minit untuk menghasilkan buttermilk. Kemudian campur dengan pewarna merah..
  3. Masukkan minyak, butter dan gula ke dalam bekas mixer dan sebatikan sampai gula hancur. Masukkan telur sebiji-sebiji. Masuk sekali vanila. Pukul hingga kembang gebu..
  4. Tuang separuh bahan kering dan pukul rata. Masuk semua adunan buttermilk tadi dan sebatikan. Kemudian habiskan bahan kering dan kacau sampai sebati..
  5. Dalam mangkuk lain campurkan 1 sudu kecil cuka dan baking soda sampai berbuih. Cepat2 masuk dalam adunan kek tadi. Kaup balikkan sekejap..
  6. Panaskan oven. Set suhu 170 (ini tahap kepanasan oven nurul, suhu ni ikut oven masing2 ya) masa 10minit. Sediakan tray muffin dan letak casing cupcake. Sudukan adunan kek hingga 3/4 dari saiz casing. Jangan penuhkan sebab nanti kek akan naik tinggi..
  7. Bakar selama 20-25minit atau hingga masak. Test cucuk dengan lidi kalau bersih lidi, maknanya dah masak. Boleh lah kita sediakan bahan krim keju..
  8. Pukul whip cream hingga kental. Dalam bekas lain, pukul cheese, butter dan gula hingga gebu. Masukkan jus lemon dan sebatikan. Ambil 1/3 whip cream tadi dan sebatikan dalam adunan cheese. Buat sampai habis. Boleh dah kita paipkan krim atas kek cawan kita. Sejukkan dalam peti sebelum makan bertambah lah sedapnya. 😋😍.

Begitulah pembahasan Kek Cawan Baldu Merah @ Red Velvet Cupcake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Cawan Baldu Merah @ Red Velvet Cupcakepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label