Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 18 April 2020

Panduan memasak Kek Batik Chocolate

Kek Batik Chocolate ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek Batik Chocolate yang dapat sobat jadikan ide.

Kek Batik Chocolate kamu mampu membuat Kek Batik Chocolate manfaatkan 11 bahan 6 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Batik Chocolate

  1. Silahkan sobat siapkan Bahan Utama.
  2. Silahkan kamu siapkan 1 paket biskut merie original.
  3. Silahkan sobat persiapkan 150 gram butter.
  4. Sediakan 150 gram susu pekat.
  5. Persiapkan 80 gram milo.
  6. Silahkan kamu persiapkan 50 gram serbuk koko.
  7. Siapkan juga 1 biji telur.
  8. Persiapkan 250 gram air suam.
  9. Selain itu juga tambahkan Chocolate topping.
  10. Sediakan juga 80 gram Chocolate bar / masakan.
  11. Sediakan 1 kotak cream cooking.

Step by step cara memasak Kek Batik Chocolate

  1. Masukkan serbuk koko, milo, susu pekat, telur ke dalam mangkuk. Sebatikan adunan ni..
  2. Kemudian masukkn ke dlm kuali dan nyalakan api. Masukkan butter. Gaul rata sehingga kelihatan mendidih (ada bubble di tepi kuali).
  3. Masukkan biskut merie yang di patah empat. Gaul sebati sehingga semua mesra. Tutup api dan masukkan adunan tadi ke dalam loyang..
  4. Padatkan aduanan sambil tekan tekan sikit. Sejukkan di dalam peti sejuk lebih kurang 3-4 jam..
  5. Double boil coklat bersama cream cooking kacau sehingga pekat. Kemudian tuang coklat ini di atas kek tadi. Rata kan cantik-cantik. Sejukkan kembali dalam 1 jam..
  6. Boleh di potong mengikut saiz di sukai. Biasanya 2cm x 2cm antara saiz yang cantik. Tips untuk potong kek batik dengan cantik. Layukan seketika pisau pada api..

Begitulah pembahasan Kek Batik Chocolate terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Batik Chocolatepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label