Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 07 April 2020

Cara memasak Kek pisang

Kek pisang ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next adalah gambar tentang Kek pisang yang dapat sobat jadikan contoh. Melihat gambar kek yang ditayang menjadikan saya sangat teringin untuk mencuba. Bahan bahan 🥰JANGAN LUPA SUBSCRIBE, LIKE & SHARE. Kek Pisang aje pun nak kecuh.

Kek pisang Oleh-oleh khas Batam Pertama, Terbesar dan Berprestasi. Menyediakan berbagai olahan kek pisang sebagai oleh-oleh khas Batam. CARA-CARANYA : Mixer semua bahan hingga gebu. anda mampu membuat Kek pisang pakai 10 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek pisang

  1. Anda membutuhkan Bahan A.
  2. Silahkan sobat siapkan 1 1/2 cawan tepung gandum.
  3. Sediakan juga 1 sk baking powder.
  4. Sobat juga memerlukan 1 sk soda bicarbonate.
  5. Siapkan juga (ayak sekali).
  6. Kamu perlu Bahan B.
  7. Kamu butuh 4 biji telur.
  8. Selain itu juga tambahkan 3/4 cawan gula.
  9. Anda membutuhkan 1 cawan minyak.
  10. Sobat juga memerlukan 3 biji pisang.

Kek pisang merupakan sejenis kek yang sedap dan enak rasanya. Kek ini sesuai untuk hidangan minum petang. Kek Pisang merujuk kepada sejenis kuih kek yang diperbuat daripada tepung gandum, telor, minyak masak, gula, dan pisang. Kek pisang ini sangat lezat dan sangat enak, selain mempunyai rasa yang lazat dan rasa yang lazat juga mempunyai tekstur yang sesuai.

Langkah cara membuat Kek pisang

  1. Campur semua bahan A dan ayak sekali.. Ketepikan...
  2. Kemudian masukkan semua bahan B ke dalam pengisar.. Kisar selama 7 minit.. Tuang ke dalam bekas besar dan masukkan bahan A sikit demi sedikit.. Kacau sampai sebati dan tidak berketul.
  3. Sediakan loyang dan lapil baking paper.. Tuang adunan dan susun pisang atas adunan tadi.
  4. Panaskan oven 170 api atas dan bawah.. Bakar selama 30 minit atau sehingga masak.

Jadi tidak hairanlah jika orang ramai yang suka kek pisang. As Salam,- Tips dan Resepi Kek Pisang kekal Moist Walau Dibakar-Alhamdulillah. Cuti sekolah ni selain happy sebab tak payah rush bangun pagi-pagi. Ramai penggemar kek pisang empuk (banana cake moist atau banana bread) rupanya selain resepi kek batik, mungkin kerana buah pisang mudah sangat untuk di dapatkan. bunda boleh membeli di. Stream Tracks and Playlists from Kek Pisang on your desktop or mobile device.

Begitulah pembahasan Kek pisang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek pisangpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label