Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 26 Maret 2020

Tutorial membuat Kek marble gebu duduk rumah

Kek marble gebu duduk rumah ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek marble gebu duduk rumah yang bisa sobat jadikan contoh.

Kek marble gebu duduk rumah anda dapat membuat Kek marble gebu duduk rumah pakai 10 bahan 4 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek marble gebu duduk rumah

  1. Kamu butuh 6 biji telor.
  2. Anda membutuhkan 1 1/3 cawan Gula castor.
  3. Kamu membutuhkan 220 gm Butter *dicairkan.
  4. Selain itu juga tambahkan 240 gm Tepung naik sendiri.
  5. Persiapkan 3 sudu besar susu cair.
  6. Anda membutuhkan 2 sudu besar susu pekat manis.
  7. Kamu siapin 1/2 sudu besar ovalette.
  8. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu kecil baking powder.
  9. Anda membutuhkan 1 sudu kecil Esen vanilla.
  10. Anda butuh Pewarna ikut suka.

Step by step cara membuat Kek marble gebu duduk rumah

  1. Butter dicaikan dulu, kemudian ketepikan. Putar gula, ovalette dan telor satu persatu, putar hingga kembang.
  2. Masukkan esen vanilla, susu cair, susu pekat putar hingga sebati. Masukkan tepung gandum dan baking powder putar perlahan atau kaup balikkan sahaja. Kemudian msukkan butter cair juga gaul secara kaup balik.
  3. Boleh bancuh beberapa warna ikut suka, Masukkan adunan kek kedalam acuan 8 inci, bahagian atas kek juga boleh dihias atau lorek menggunakan baki adunan..
  4. Bakar pada suhu 170 - 180° selama 50- 60 minit. Bergantung pada oven masing2. Cuba cucuk dgn lidi utk tahu kek masak ke belum,kalau dah masak boleh terbalikkan atas redai..

Begitulah pembahasan Kek marble gebu duduk rumah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek marble gebu duduk rumahartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label