Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 07 Maret 2020

Resep **kek tapak kuda** #HighTea #NegeriPerak

**kek tapak kuda** #HighTea #NegeriPerak ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar mengenai **kek tapak kuda** #HighTea #NegeriPerak yang dapat sobat jadikan contoh. Perniagaan Kotak Cenderahati yang diusahakan sepasang sumai isteri, Fariha Norbaya binti. Pembuatan kuda-kuda Hal-hal yang harus dikuasai dalam pembuatan kuda-kuda, antara lain, adalah: a. Malam ni saya berkesempatan cuba membuat Kek Tapak Kuda (Horse Shoe).

**kek tapak kuda** #HighTea #NegeriPerak Kami menganjurkan kelas membuat kek dr basic to advance. selain itu ada juga kelas utk pastry, frozen food, roti, pelbagai kek lapis dan lain-lain. Personal Class : Along Kek Lapis Strawberry Chocolate, Bangkok Kaya Cake & Roll Tapak Kuda. Mendengar kata kuda, yang terbayang dalam pikiran saya adalah kuda-kuda perkasa yang digunakan untuk pacuan, maupun dimanfaatkan untuk menarik delman. anda sanggup membuat **kek tapak kuda** #HighTea #NegeriPerak memakai 15 bahan 14 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak **kek tapak kuda** #HighTea #NegeriPerak

  1. Sediakan juga bahan2nya (menghasilkan 2 loyang 10x10 inci).
  2. Sobat juga memerlukan 5 biji telur gred a (putih dan kuning).
  3. Kamu butuh 5 biji kuning telur gred a.
  4. Kamu butuh 225 GM GULA KASTOR (gula aznie bubuh 160g je. Xnak manis sanga.
  5. Siapkan juga 1 sudu besar ovalette.
  6. Sediakan juga 110 gm tepung hongkong (tepung gandum pun bole) diayak.
  7. Silahkan sobat siapkan 10 gm tepung susu diayak.
  8. Siapkan juga 1 sudu kecil baking powder diayak.
  9. Anda perlu 140 gm butter dicairkan.
  10. Silahkan kamu siapkan 1 sudu kecil esen vanila.
  11. Anda butuh sedikit pewarna pilihan.
  12. Kamu membutuhkan Filling coklat**.
  13. Anda membutuhkan 100 g Beril's / Selbourne coklat.
  14. Sediakan juga 1/4 cawan (62 g) mentega (cair).
  15. Sobat juga memerlukan 1/2 botol (200 g) Nutella.

Namun ternyata yang terlintas di mata saya adalah kuda Janeponto yang… Hozirgi kunda deyarli barcha xonadonlarda keks tayyorlashning o'z uslubi bor: kimdir kishmish va rezavorlar qo'shilgan balab ishib chiqgan keks tayyorlasa, kimdir kichkina shokoladli muffin tayyorlaydi. This is a huge update to my original Fenris Sim. Plus I did not actually have any hat cuts for hair and Fenris' ears were mapped/textured in a very… Copyright © MYNET A.Ş. App Resepi kek adalah sebuah platform perkongsian resepi kek yang popular dan senang untuk disediakan.

Step by step cara membuat **kek tapak kuda** #HighTea #NegeriPerak

  1. Cara2nya 1. telur, gula dan ovalette di pukul dengan kelajuan sederhana sehingga kembang pekat selama 8-10 minit. lihat gambar sebagai contoh. selagi tak pekat pukul lagi ok..
  2. 2. masukkan semua tepung yg telah diayak tadi kedalam telur dan pukul lagi hingga sebati..
  3. 3. masukkan butter cair dan esen vanila kedalamnya dan gaul dengan spatula perlahan2.
  4. 4. alas loyang 4 segi 10x10x1 (guna 9x12x1 lebih baik just nice) dengan baking parchment paper..
  5. 5. ambil suku dari adunan tadi dan masukkan kedalam piping bag dan pipekan ke dalam loyang. pastikan ianya menutupi loyang seluruhnya. jgn tebal agak2 ok. kalau nak buat corak cam putri asingkan 2 sudu besar kedalam piping bag kecil dan ketepikan..
  6. 6. adunan selebihnya warnakan merah dan gaul rata. masukkan dalam piping bag juga dan pipekan keatas adunan putih tadi. pipekan pula adunan 2 sudu besar yg kita asingkan tadi keatas warna merah berpetak2 seperti dalam gambar. gunakan lidi satay dan gariskan corak mengikot kreativiti masing2. jgn cocok lidi sampai bawah...cukup bahagian atas sahajerr...
  7. 7. bakar adunan pada suhu 170c-180c selama 8-10 minit bergantung pada oven masing2..
  8. 8. sediakan tuala kecil. bila adunan dah masak kluarkan dan cepat2 terbalikkan atas tuala tadi..
  9. 9. ketika masih panas2 lagi kita terus membuatnya. potong adunan kepada 2 bahagian..
  10. 10. sapukan nutella diatas kek yg telah diterbalikan (bahagian merah dibawah dan putih diatas) dan lipat dua seperti dalam gambar. gunakan plastik cling, bungkus kek dan simpan dalam peti sejuk sebentar sebelom memotong. selamat mencuba!!!.
  11. *untuk yang ni aznie asingkan skit adunan dan tambah sedikit coklat emulco.. kemudian bubuh adunan coklat kedalam loyang.. ratakan.. ngan menggunakan piping bag.. bubuh adunan plain.. dan pipingkan rata diatas adunan coklat.. nak guna sudu pun bole.. kemudian bakar...
  12. ~Cairkan coklat menggunakan dandang ganda. Masukkan mentega cair & Nutella & kacau sebati... Diamkan untuk menyejukkan & ia sedikit pekat sebelum menyalurkan ke atas kek. (Saya meletakkan filling di dalam peti sejuk selama beberapa minit supaya ia akan memekat, tetapi jangan tinggalkan di sana terlalu lama atau ia akan mengeras..
  13. Jika buat 2 loyang 10 cukup filling banyak ni.. Kalau buat lebih loyang.. Doublekan adunan ye...
  14. INFO** 1. dua loyang 10x10 inci - potong setiap kek ke dalam 2, jadi jumlah gulung yang dihasilkan ialah 4, atau 2. dua loyang 12x10 inci - potong setiap kek menjadi 3, jadi jumlah gulung yang dihasilkan ialah 6, atau 3. Tiga loyang 9x9-inci - potong setiap kek ke dalam 2, jadi gulung total menghasilkan 6...

Support the stream: https://streamlabs.com/humasworld ꧁𝗪𝗲𝗹𝗰𝗼𝗺𝗲 𝘁𝗼 𝗹𝗶𝗹𝘆 𝗹𝗶𝘃𝗲 𝗴𝗮𝗺𝗶𝗻𝗴꧂ Buy Cheapest PUBG UC in Pakistan Bald ist es Nacht Wir sind allein Du musst nicht Musst nicht traurig sein Stimmen flüstern hinter dem Gesicht Die da sagen Tu das nicht Lass das sein Fass das nicht an Sag einfach nein B* Hol ich mir B* Hol ich mir. Hab keine Angst Ich bin doch hier Ich bin ja Bin ganz nah bei dir Stimmen flüstern.

Begitulah pembahasan **kek tapak kuda** #HighTea #NegeriPerak terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul **kek tapak kuda** #HighTea #NegeriPerakkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label