Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 18 Maret 2020

Resep Kek minyak

Kek minyak ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek minyak yang dapat sobat jadikan wawasan. Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, Kek Minyak Kukus Moist Sukatan Cawan ni sebenarnya kalau ikutkan dah beberapa hari ni sejak cuti sekolah sebab jerebu saya dah dok. Telah lama saya teringin membuat Kek Minyak selepas terpandang kek yang disediakan sahabat saya, Nikee dari Laman Dapur Helen. Ramai kawan-kawan yang dah buat kan.?

Apa beza resepi kek minyak dengan kek yang menggunakan butter ? Penggunaan minyak menjadikan kek lebih lembut dan bertambah sedap bila dicampur dengan susu pekat manis. Kek Minyak ini boleh dijadikan sebagai makanan semasa santai-santai, minum petang bersama teh Bolehlah buat Kek Minyak nih. anda dapat memasak Kek minyak pakai 13 bahan 6 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek minyak

  1. Kamu siapin Bahan A.
  2. Kamu membutuhkan 2 cup - Tepung Gandum.
  3. Kamu siapin 1 sudu kecil - baking powder.
  4. Anda membutuhkan Bahan B.
  5. Anda butuh 5 biji telur.
  6. Kamu membutuhkan 1/2 cup - gula custor.
  7. Anda perlu 1 sudu besar - overllet.
  8. Kamu membutuhkan Bahan B1.
  9. Persiapkan 1 cup - susu pekat.
  10. Anda butuh 1 sudu kecil - asen vanila.
  11. Silahkan kamu siapkan Bahan B2.
  12. Sobat juga memerlukan 1 cup - minyak jagung.
  13. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu kecil - perisa jika ada.

Nak nampak menarik dan tertarik adunkan adunan. Himpunan resipi Kek Minyak dari blogger popular yang selalu mendapat perhatian. Antara kek yang paling mudah untuk di sediakan dengan bahan yang tidak remeh dan yang paling best kesemua resipi. Resepi Kek Minyak - Minyak itu?

Intruksi cara memasak Kek minyak

  1. Campur dan ayak Bahan A.
  2. Campur dan pukul Bahan B sehingga kembang@ringan anggaran 8 ke 10 minit speed 1.
  3. Campur Bahan B1 ke dalam Bahan B dan pukul sebentar anggaran 2 ke 3 minit.
  4. Campur Bahan B2 ke dalam Bahan B dan pukul sebentar anggaran seminit.
  5. Campurkan Bahan A ke dalam Bahan B sedikit demi sedikit dan gaul guna sudip sahaja. Pastikan bancuhan tidak cair..
  6. Asingkan bancuhan kepada 2 atau 3 bahagian untuk tujuan warna. Kemudian masukkn ke dalam loyang dan bakar. Jika guna PPC bakar selama 35minit dan tambah 15minit jika bancuhan tinggi.

Kek biasa dibuat dengan minyak … Dia tidak rumit. Menggunakan minyak kek biasanya lebih lembut, terutamanya apabila keputusan diringkaskan. Kek tarifleri içerisinde en çok sevdiÄŸiniz keklerden biri olacak. Hem küçük porsiyonlarda piÅŸiyor olması hem de lezzeti bir yiyeni kendine hayran bırakacak. Download Now. saveSave Menu Kek Minyak Sunquick Yg For Later.

Begitulah pembahasan Kek minyak terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek minyakartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label