Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 15 Maret 2020

Resep Kek Marble Alunan Kasih

Kek Marble Alunan Kasih ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya merupakan gambar seputar Kek Marble Alunan Kasih yang dapat sobat jadikan ide.

Kek Marble Alunan Kasih anda bisa membuat Kek Marble Alunan Kasih manfaatkan 8 bahan 9 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble Alunan Kasih

  1. Anda Memerlukan 250 gm majerin.
  2. Silahkan sobat persiapkan 200 gm gula halus.
  3. Silahkan kamu persiapkan 1 sk esen vanila.
  4. Anda Memerlukan 6 biji telur.
  5. Kamu butuh 2 1/2 cawan tepung.
  6. Anda membutuhkan 1/2 cawan susu cair.
  7. Kamu perlu 2 sb serbuk koko.
  8. Kamu perlu Sedikit pewarna hijau, oren dan pink.

Langkah cara memasak Kek Marble Alunan Kasih

  1. Sediakan bahan bahan. Seperti biasa asas membuat kek butter. Pukul butter@ majerin dengan gula dan esen vanila. Pukul hingga kembang@putih..
  2. Masukkan telur sebiji demi sebiji hingga habis. Sambil itu pukul sebati..
  3. Masukkan tepung (yang sudah diayak bersama baking powder) dan susu kotak secara selang seli. Jika dimulakan dengan tepung maka akhirnya pun tepung. Begitu juga kalau dimulakan dengan susu turutan akhir pun susu. Kaup balik hingga sebati yer..
  4. Bahagi kepada 3 bekas. Letak pewarna dan gaul sebati..
  5. Sapu majerin dalam loyang. Dan potong kertas pembakar lapik di dasarnya. Boleh guna loyang 8@9. Letak adunan hijau, ratakan. Taburkan serbuk koko diatas bagi rata. (Nak senang tabur, guna penapis air yg kecil).
  6. Letak adunan oren pula. Buat berhati hati yer. Dah rata tabur serbuk koko..
  7. Akhir sekali, letak adunan pink. Ratakan. Hentak 2 3 kali loyang kek. Panas kan oven..
  8. Bakar kek dengan suhu 170’c selama 45minit..
  9. Kek marble Alunan kasih dah siap! Selamat mencuba😊.

Begitulah pembahasan Kek Marble Alunan Kasih terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Marble Alunan Kasihpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label