Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 13 Maret 2020

Resep Kek buah kukus

Kek buah kukus ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next adalah gambar mengenai Kek buah kukus yang bisa kalian jadikan wawasan. Kek Buah Kukus memang sedap dan merupakan antara kek tradisional yang kekal popular hingga kini. Salah satu yang menarik perhatian ialah resipi kek buah perkongsian Puan Hasniza Hassan ni. Kami menghasilkan kek buah kukus yang lembab dan gebu teksturnya.

Kek buah kukus As Salam, Resepi Kek Buah Kukus Homemade Tradisional-Seronoknya saya rasa bila jumpa resepi kek buah kukus yang saya tengok paling best dan sedap hasilnya. Bila suami ita bagitau yang adik ita kata mak mertua ita teringin nak makan kek buah, ita terus lah mencari resepi kek buah yang sedap dari blog kawan-kawan. Anda mencari resepi kek buah kukus yang sedap? anda bisa membuat Kek buah kukus pakai 13 bahan 3 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek buah kukus

  1. Persiapkan Bahan A.
  2. Kamu butuh 300 gram gula halus.
  3. Kamu siapin 250 gram mentega.
  4. Sediakan juga 500 gram mix fruit.
  5. Silahkan kamu persiapkan 50 ml air panas.
  6. Silahkan sobat siapkan Bahan B.
  7. Persiapkan 350 gram tepung gandum.
  8. Kamu butuh 10 gram soda bicarbonat.
  9. Kamu siapin 3 gram cream of tartar.
  10. Silahkan kamu siapkan 3 gram serbuk buah pala.
  11. Anda membutuhkan C Bahan.
  12. Silahkan kamu siapkan 1 sudu teh esen vanilla.
  13. Kamu siapin 3 biji telur gred A.

Kek buah kukus memang sangat disukai orang ramai kerana rasanya yang sedap dan juga memiliki aroma yang sangat wangi dan menyelerakan. Akhirnya, ada cara buat kek buah kukus ini di laman sosial kawan saya iaitu Puan Zaimah. Terus saya minta Untuk resepi kek kukus lain , boleh cuba Step By Step Resepi Kek Mentega Kukus Yang. Recipe adapted from: masam manis: KEK BUAH KUKUS.

Langkah cara memasak Kek buah kukus

  1. Masak gula hingga perang masuk air panas senatikan jangan ade berketul2.Masuk mentega cairkn....padam api..
  2. Whis telur masuk dlm adunan tadi kacau sebati.Masuk tepung sikit demi sikit hingga hbis.Panaskn kukusan..Masuk dlm acuan kukus hingga masak 4 jam..siap.
  3. .

BitterSweetSpicy: Steamed Fruit Cake (Kek Kukus). Steamed Fruit Cake or Kek Kukus Buah (杂果蒸糕) - Guai Shu Shu. INTRODUCTION Being hailed from Sarawak, I have a chance to taste many Malay steamed cakes that are sinfully rich. Rasanya kek coklat lembap atau chocolate moist cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. Baru sekarang teringat nak kongsikan resepinya.

Begitulah pembahasan Kek buah kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek buah kukuskonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label