Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 31 Maret 2020

Panduan memasak Kek Oren Moist Mama Robiah

Kek Oren Moist Mama Robiah ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Oren Moist Mama Robiah yang dapat sobat jadikan ide.

Kek Oren Moist Mama Robiah anda dapat membuat Kek Oren Moist Mama Robiah menggunakan 8 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Oren Moist Mama Robiah

  1. Silahkan sobat siapkan 1 cawan Marjerin.
  2. Siapkan juga 1 cawan Gula Kastor.
  3. Sediakan 5 biji Telur (pukul asing putih & kuning telur hingga kembang).
  4. Silahkan kamu siapkan 6 sudu besar Sunkist Oren.
  5. Kamu butuh 1/4 cawan Susu Cair.
  6. Sobat juga memerlukan 2 cawan Tepung Gandum.
  7. Silahkan kamu siapkan 1 sudu besar Serbuk Penaik.
  8. Anda butuh 1 sudu kecil Esen Vanilla.

Langkah cara membuat Kek Oren Moist Mama Robiah

  1. Pukulkan Marjerin dan Gula Kastor hingga kembang. Kemudian kacau bersama telur yang telah dipukul asing Putih dan Kuning nya. Kaup kan hingga sebati..
  2. Selepas itu, masukkan Susu Cair, Sunkist Oren. Gaul sebati. Akhir sekali, masukkan campuran Tepung Gandum dan Serbuk Penaik. Ayakkan bersama kedalam adunan. Gaul sebati..
  3. Sediakan loyamg bersaiz 8 inci. Masukkan bahan adunan. Bakar pada suhu 150° C sehingga 50 minit..
  4. Siap dimakan. Selamat mencuba..

Begitulah pembahasan Kek Oren Moist Mama Robiah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Oren Moist Mama Robiahkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label