Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 25 Februari 2020

Tutorial memasak Kek durian

Kek durian ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek durian yang dapat kamu jadikan contoh. Untuk resepi kek durian ni,anda bebas nak guna isi durian apa asalkan sedap ikut tekak. Kalau nak durian udang merah,durian IOI atau durian kampung,guna isi durian dia. Resepi Kek Durian - Kini ni musim dan moodnya kuih muih pula berasaskan durian jer.

Kek durian Kepada penggemar durian, resepi kek ni antara resepi yang wajib dicuba. Jadi lepas ni kek durian lah pulak. Dah lama teringin untuk memasak kek durian, lebih lebih lagi sebab dah lama juga saya tidak membuat kek selepas Kek Semolina tempohari. anda bisa membuat Kek durian memanfaatkan 9 bahan 8 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek durian

  1. Kamu siapin 1 .kek span.
  2. Anda perlu 250 gm tepung spongemix.
  3. Sediakan juga 4 biji telor.
  4. Kamu perlu 1/2 cawan air.
  5. Sediakan juga 1/2 sudu besar esen vanilla.
  6. Anda Memerlukan 1/2 cawan minyak jagung /butter dicairkan.
  7. Anda butuh 2 .isi durian.
  8. Sobat juga memerlukan 3 .fresh krim.
  9. Siapkan juga 4 .pewarna hijau dan kuning.

Seperti yang di janjikan. hari ini ita ingin kongsikan satu lagi resepi yang boleh di jadikan ibu duit di kalangan suri rumahtangga, ibu-ibu tunggal. Musim durian dah menjelma ,maka dapat la kita melihat resepi berasaskan durian disana sini. Kalau dulu musim durian my laling akan beli satu guni. Sebenarnya kek ni menggunakan sukatan kek butter biasa, cuma ditambah durian sahaja.

Intruksi cara memasak Kek durian

  1. Bahan2 utk kek span vanilla.
  2. Campurkan semua bahan kecuali minyak kedalam mixer, putar laju sehingga gebu dan kembang. Akhir sekali masukkan minyak, gaul sebati x perlu lama.
  3. Masukkan kedalam acuan 9 inci bulat, bakar pada suhu 180 - 190° selama 30 @ 40minit bergantung pada oven masing2..
  4. Putar freshkrim sehingga gebu dan kembang, x perlu campur apa2 bahan lain, sy guna jenama vivo..
  5. Selepas kek sejuk, potong sedikit tepi kek supaya membentuk buah durian.Freshkrim yg sudah dipukul tadi campurkan pewarna hijau utk kulit, dan kuning utk kulit belah dalam. Masukkan freshkrim hijau kedalam piping beg dan gunting sedikit di hujung nyer, paipkan dot dot pada kek sehingga penuh tepi kek.
  6. .
  7. Bahagian atas kek sapu freshkrim kuning. Ambil buah durian yg baru dan masih belum terusik, susun diatas kek seperti buah durian terbelah. Sama x? Terliur x? Hehe. Cubalah.
  8. .

Kek tidak terlalu kering dan cukup lembut. Also known as lempok or simply durian kek in Malaysia, this extreme durian reduction evolved out of a need to preserve the excess amount of durian available during the season. Durian King TTDI The Best place to Get your. Katanya, kek yang menggunakan durian kahwin Gunung Jerai itu sangat laris sehinggakan dia tidak menang tangan untuk melayani tempahan pelanggan. Jual buah durian Medan, durian montong, daging durian dan pancake durian.

Begitulah pembahasan Kek durian terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek duriankonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label