Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 20 Februari 2020

Resep Kek Nasi Coklat

Kek Nasi Coklat ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar seputar Kek Nasi Coklat yang dapat sobat jadikan contoh. Okay geng harini kita buat kek coklat ek hihi, ingat kalau ada pisang guna je sukatan tu and kalau tak guna lebihkan gula dan tambah sebiji telur !! 😇. Kek Pisang Coklat menggunakan Periuk Nasi.. Kek Pisang Coklat menggunakan Periuk Nasi..

Kek Nasi Coklat Cara Menyediakan Toping untuk Kek Coklat. sangat senang bila melihat keluarga saya sangat suka dengan resepi kek coklat moist kukus buatan saya dan sampai jumpa di artikel seterusnya ya. Periuk nasi bukan untuk masak nasi sahaja ya tuan-tuan dan puan-puan. Sebenarnya banyak resipi yang boleh dimasak menggunakan periuk nasi dan resipi-resipi ini tidak melibatkan nasi langsung. kamu dapat memasak Kek Nasi Coklat gunakan 7 bahan 3 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Nasi Coklat

  1. Kamu siapin 2 cawan nasi.
  2. Anda membutuhkan 100 ml air panas.
  3. Silahkan kamu persiapkan 2 biji telur Selenium.
  4. Silahkan sobat siapkan 1 cawan minyak sayuran.
  5. Anda perlu 3/4 cawan gula organic.
  6. Siapkan juga 1/4 cawan serbuk koko.
  7. Sediakan juga 4 sudu makan membukit Tepung Jagung cap Bintang.

Untuk kek coklat yang dilapisi dengan karamel ni , kami akan tunjukkan versi mudah membuat Siap bab lapisan atas kek coklat karamel kukus ini. Bahan dan Cara Membuat Kek Coklat Tanpa Telur. Untuk menghiburkan hatinya, sebaik pulang dari pejabat petang semalam saya buatkan sebiji kek coklat kegemarannya untuk di nikmati dengan keluarga dan kawan-kawan. Ramai yang bertanya, bagaimana nak membuat kek span asas yang lembut dan gebu.

Step by step cara memasak Kek Nasi Coklat

  1. Masukkan semua bahan ke dalam blender. Nasi, air panas, minyak, gula dan tepung jagung. Kisar sehingga nasi hancur..
  2. Apabila nasi dah hancur, tambahkan telur dan serbuk Koko. Kisar sehingga sebati.
  3. Panaskan oven 150°c. Bakar kek selama 45minit - 60minit.

Ita masih setia pada yang satu. Kek Span Coklat yang di kongsikan oleh sifu ita siapa lagi kalau bukan Chef. Boleh juga dihiaskan dengan topping kesukaan masing-masing. Kek coklat yang basah ini coklat ganache coklat yang penuh dengan mengiurkannya. Coklat basah adalah kegilaan sesiapa sahaja.

Begitulah pembahasan Kek Nasi Coklat terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Nasi Coklatpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label