Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 18 Februari 2020

Resep Kek Butter Pelangi

Kek Butter Pelangi ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar tentang Kek Butter Pelangi yang bisa kalian jadikan ide. Kek Butter Pelangi I Rainbow Butter Cake Hey guys Arlida here back with another video! And today I tried to do a Kek Butter Pelangi ! Selain daripada kek gula hangus atau sarang semut, kek butter serta kek span, kek pelangi ini menjadi pilihan emak-emak kita dari zaman berzaman sebab penyediaanya yang ringkas dan mudah.

Kek Butter Pelangi Help us grow by removing adBlock. You don't have to pay us but ads are paying for us. Resepi kek butter pelangi sedap dan mudah selamat mencuba uolls :). . anda dapat memasak Kek Butter Pelangi pakai 8 bahan 13 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Butter Pelangi

  1. Siapkan juga 250 g butter.
  2. Anda Memerlukan 3 biji telur.
  3. Sobat juga memerlukan 3/4 cawan gula kastor.
  4. Anda Memerlukan 2 cawan tepung gandum (diayak).
  5. Kamu perlu 1 sudu teh baking powder.
  6. Anda perlu 1 sudu teh esen vanilla.
  7. Kamu membutuhkan 2 sudu susu pekat.
  8. Kamu siapin Pewarna yang disukai.

Jangan lupa dapatkan pelbagai jenis kek dan cookies di Salbira Cakes & Cookies. Help us grow by removing adBlock. You don't have to pay us but ads are paying for us. Sejak beberapa hari ni cuaca sekejap panas, mendung, hujan dan kejap- kejap hujan renyai.

Step by step cara membuat Kek Butter Pelangi

  1. Pukul gula kastor dan butter hingga kembang..
  2. Masukkan telur satu persatu. Pukul setiap telur hingga rata dulu sebelum masuk kan telur yang seterusnya..
  3. Masukkan esen vanilla dan susu pekat..
  4. Masukkan Tepung gandum yang sudah diayak. Kaup kan dengan adunan tadi..
  5. Bahagian adunan kepada 2@3 bahagian. (ikut la nak asing kan berapa warna).
  6. Titiskan pewarna pada setiap adunan yang sudah diasingkan. Kacau sebati dgn perlahan. Tak nak terlebih kacau nanti kek mendap..
  7. Oleskan loyang 8x8 inci dengan marjerin, letak kan baking paper supaya kek tidak lekat..
  8. Masukkan adunan mengikut warna secara bergilir ke dalam loyang. Cth: adunan tiada warna-adunan merah-adunan hijau-ulang semula..
  9. Hentak kan loyang selepas masukkan ke semua adunan supaya rata. Boleh lukis ikut seni masing2 guna lidi@chopstick@lidi sate..
  10. Masukkan kek ke dalam oven yang telah di panaskan pada suhu 170°c selama 10 minit..
  11. Bakar selama 40-45 atau hingga kek masak pada suhu 160°c..
  12. Boleh check samada kek telah masak atau tidak dengan cucuk kan lidi ke dalam kek. Jika tiada kek lekat, maknanya kek dah masak..
  13. Kek siap. Terbalikkan loyang di atas redai. Biar kan kek sejuk..

Mujur pada sebelah pagi cuaca panas. Ayakkan gula aising dan gaulkan ke dalam adunan butter dan krimwell tadi. Kemudian masukkan telur putih dan esen, pukul lagi sehingga ia. Resepi Kek Butter Pelangi. resepi kek mentega pelangi yang sedap dan simple (pic kredit to fb azlina ina fans) ok.semua dah sedia ke untuk belajar resepi baru?? ok hari nie kita belajar buat kek. Tiba tiba terasa sangat teringin untuk menikmati sekeping kek.

Begitulah pembahasan Kek Butter Pelangi terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Butter Pelangiartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label