Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 27 Februari 2020

Panduan membuat Kek Marble Merdeka#chefzam

Kek Marble Merdeka#chefzam ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar berkaitan dengan Kek Marble Merdeka#chefzam yang bisa Anda jadikan inspirasi.

Kek Marble Merdeka#chefzam anda bisa memasak Kek Marble Merdeka#chefzam gunakan 9 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble Merdeka#chefzam

  1. Kamu membutuhkan 3/4 cawan gula kastor.
  2. Kamu perlu 5 biji telur gred B.
  3. Siapkan juga 1/2 sudu besar ovellet.
  4. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu teh esen vanilla.
  5. Selain itu juga tambahkan 1/2 cawan susu pekat manis.
  6. Anda butuh 1 1/2 cawan tepung gandom+ 1 sudu teh serbuk penaik.
  7. Silahkan kamu persiapkan 3/4 cawan butter dicairkan.
  8. Silahkan kamu persiapkan pewarna merah,biru,kuning.
  9. Sediakan loyang ikut suka.

Langkah cara membuat Kek Marble Merdeka#chefzam

  1. Sediakan bhn secukupnya.Sebelum itu panaskan oven anda dahulu set time 30min api atas bawah..
  2. Mula2.Telur,gula,ovellet,esen vanila diputar sampai kembang.Masukkan susu pekat,putar lg sampai kembang.Mix high speed hingga kembang gebu dalam 10-15 min ikut mixer masing2..
  3. Slowkan kelajuan,tambah tepung sikit2 sampai habis.Mix sebati.Kemudian,tuang butter cair.Mix sebati semuanya..
  4. Bahagi 4 bahagian.Warnakan 3 bahagian.1 bahagian kosong.Sediakan loyang,lapik baking paper.Belangkan adunan.Bakar suhu 160-170°c api atas bawah selama 35-40 min mengikut oven sendiri..
  5. Nak tahu dh masak senang jer,ambil lidi cucuk.Tgok xmelekat maknanya kek kita sudah masak.Tadaa...sudah siap.Keluarkan potong lebihan kertas.telangkopkan atas redai bg sejuk elok.Terbalikkan.Potong ikut suka.Siap dihidangkan.Selamat mencuba😁✌️.

Begitulah pembahasan Kek Marble Merdeka#chefzam terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marble Merdeka#chefzamkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label