Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 23 Februari 2020

Panduan memasak Kek Keju Jepun

Kek Keju Jepun ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Keju Jepun yang bisa kalian jadikan inspirasi.

Kek Keju Jepun kamu mampu membuat Kek Keju Jepun manfaatkan 9 bahan 8 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Keju Jepun

  1. Sediakan 4 keping keju.
  2. Anda Memerlukan 200 ml susu cair.
  3. Selain itu juga tambahkan 4 biji telur putih.
  4. Anda perlu 4 biji telur kuning.
  5. Kamu perlu 1/2 cawan gula halus.
  6. Silahkan sobat siapkan 3/4 cawan tepung gandum.
  7. Anda Memerlukan 1 sudu kecil baking powder(ayakkan tepung bersama baking powder).
  8. Siapkan juga 1 sudu kecil esen vanilla.
  9. Selain itu juga tambahkan 1/2 butter.

Step by step cara membuat Kek Keju Jepun

  1. 1. Masukkan susu cair dan keju yang dikoyak kecil ke dalam periuk. Masakkan sampai cair dengan api kecil. Lalu masukkan pula butter dan dikacau rata sampai masak. Tutup api..
  2. 2.Masukkan telur putih ke dalam mangkuk mixer. Putarkan sampai kembang. Masukkan pula gula sedikit demi sedikit lalu putarkan sampai jadi meringue..
  3. 3.Pukulkan kuning telur bersama esen vanilla sampai kembang..
  4. 4.Masukkan kuning telur ke dalam adunan keju lalu dikacaukan sebati. Masukkan pula tepung sedikit demi sedikit dan kacau rata agar menjadi adunan sebati..
  5. 5.Masukkan meringue sedikit demi sedikit sambil dikaup sebati dengan adunan sampai habis..
  6. 6.Panaskan oven 170 darjah celcuis selama 10 minit. Sapukan butter pada loyang dan lapikkan dengan kertas minyak. Curahkan adunan ke dalam loyang..
  7. 7.Sediakan loyang lain yang berisi air panas lalu masukkan loyang adunan ke dalamnya. Bakar selama 170 darjah celcuis selama 20 minit dan turunkan suhu 140 darjah celcuis lalu bakar selama 40 minit..
  8. 8.Cucukkan lidi di tengah kek jika lidi licin tandanya kek sudah masak. Renggangkan oven dan biarkan kek selama 10 minit. Kek keju siap untuk dihidangkan. Selamat mencuba..

Begitulah pembahasan Kek Keju Jepun terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Keju Jepunartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label